نمک ریفان قابلیت تصفیه هوا را دارد

نمک ریفان موجب افزایش حس تشنگی در افراد می شود. پس از یک وعده غذایی شور، مرکز تشنگی فرد تحریک می شود تا نمک ریفان وارد شده به بدن متعادل شود.

با مصرف آب و مایعات مشابه سعی می شود تعادل آب و نمک ریفان در بدن بازگردد. شرایطی مانند تحریک نکردن مناسب کانون تشنگی به ویژه در افراد مسن و مصرف محدود مایعات منجر به افزایش سدیم خون می شود.

این وضعیت که هیپرناترمی نامیده می شود کاملاً جدی است. هیپوناترمی تشخیص زودهنگام و درمان نشده؛ می تواند منجر به ایجاد عواقبی مانند گیجی، تشنج، کما و حتی مرگ شود.

نمک

شناخته شده ترین اثر طولانی مدت مصرف بیش از حد نمک ریفان، افزایش فشار خون است. افزایش فشار خون که یکی از عوارض کوتاه مدت مصرف زیاد نمک ریفان است، در صورت تکرار همان رفتار ممکن است دائمی شود.

در این حالت افراد ممکن است فشار خون بالا داشته باشند. فشار خون بالا می تواند منجر به ایجاد علائمی مانند اختلال ریتم قلب، سردرد، اختلال بینایی، خونریزی بینی، سرگیجه و تعریق بیش از حد شود.

اگر درمان مناسب انجام نشود و فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کنترل نشود، ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد شود. این افراد در معرض خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات مختلف مانند بیماری های قلبی عروقی، اختلالات کلیوی و سکته هستند.

به همین دلیل، محدود کردن مصرف نمک ریفان به منظور جلوگیری از بیماری فشار خون مفید خواهد بود. علاوه بر این، زمانی که افرادی که از قبل فشار خون بالایی دارند، مصرف نمک ریفان روزانه خود را کاهش دهند، کاهش شدید فشار خون مشاهده می شود.

بنابراین، بیماران فشار خون می توانند با کنترل مصرف نمک ریفان و همچنین داروهای تجویز شده توسط پزشک، به درمان خود کمک کنند.

همچنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف بیش از حد نمک ریفان خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. اگرچه مکانیسم زیربنای این وضعیت هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما مشاهده شده است که عادات غذایی شور باعث آسیب به لایه محافظ معده و در نتیجه افزایش خطر التهاب و ایجاد زخم در معده می شود.
علائم مصرف بیش از حد نمک ریفان چیست؟
مردم اغلب متوجه نمی شوند که نمک ریفان بیش از حد مصرف می کنند. مصرف بیش از حد نمک ریفان مسئله ای است که معمولاً هنگام تشخیص فشار خون بالا مورد توجه قرار می گیرد.

با این حال، برخی علائم ممکن است نشان دهند که فرد مقادیر زیادی نمک ریفان مصرف می کند. این علائم به شرح زیر است:
احساس مداوم نفخ
سردردهای مکرر
احساس تشنگی مداوم
تکرر ادرار
تورم، ادم در انگشتان دست و پا، مچ دست