فلفل سیاه ساییده کیلویی موجب کاهش استرس در افراد سالمند می شود

فلفل سیاه ساییده کیلویی فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد، اما اثربخشی آن از فوایدی به فواید دیگر متفاوت است و شایان ذکر است که فواید آن مشابه فواید فلفل سفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

فواید فلفل سیاه با توجه به میزان اثربخشی شواهد کافی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد کاهش خطر اسهال: در سال 2015، مجله تحقیقات فارماکولوژیک یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر کرد که نشان می‌داد پیپرین موجود در فلفل علاوه بر پتاسیم فعال، اثر برخی از عواملی که خطر اسهال را افزایش می‌دهند، مانند برخی پروتئین‌های معروف به CFTR و CaCC را مهار می‌کند.

مولکول های حلقوی آدنوزین مونوفسفات با توجه به خواص ضد ترشحی خود که خطر اسهال ناشی از ترشح بیش از حد کلر روده ای را کاهش می دهد.

کاهش خطر ابتلا به آرتریت طبق مطالعه انجام شده بر روی حیوانات و منتشر شده در مجله تحقیقات و درمان آرتریت در سال 2009 از آنجایی که نتایج آن نشان داد که پیپرین دارای خواصی است که علاوه بر کاهش التهاب مفاصل، التهاب و درد را کاهش می دهد اما مطالعات بیشتری برای تعیین مناسب ترین روش استفاده از آن برای کاهش این التهاب مورد نیاز است.

فلفل سیاه

کاهش بروز آسم مجله داروسازی و فارماکولوژی در سال 2010 یک مطالعه مقدماتی بر روی موش‌های مبتلا به آسم منتشر کرد که به مدت 8 هفته پیپرین مصرف کردند.ایمونوگلوبولین E (به انگلیسی: Immunoglobulin E) در سرم خون، سطح ترکیب هیستامین و مهار واکنش بیش از حد برونش و غیره.

کاهش افسردگی در سال 2008 مجله Food and Chemical Toxicology یک مطالعه اولیه روی موش ها به مدت 4 هفته منتشر کرد که مشخص شد پیپرین دارای خواصی است که افسردگی را کاهش می دهد.

فعالیت و آگاهی شناختی، و اعتقاد بر این است که ممکن است به عنوان یک غذای کاربردی (به انگلیسی: غذای کاربردی) برای حمایت از عملکرد مغز استفاده شود، با این حال، باید مطالعات بیشتری انجام شود تا مکانیسم دستیابی به این نتایج آشکار شود.

کمک به تسکین درد: مجله آسیایی اقیانوسیه پزشکی استوایی در سال 2014 یک مطالعه مقدماتی انجام شده بر روی حیوانات منتشر کرد که نشان می‌دهد ممکن است از پیپرین برای تسکین درد به طور طبیعی استفاده شود، با این حال هنوز نیاز به انجام مطالعات انسانی برای تأیید این نتایج وجود دارد.

علاوه بر این، برخی از فلفل سیاه به روش‌های مختلف برای کاهش درد عصبی و درد قاعدگی استفاده می‌کنند، اما مطالعات کافی که از اثربخشی آن در این زمینه حمایت کند، وجود ندارد.