سنگ مصنوعی نما داخل موجب افزایش عفونت در خون می شود

انتخاب سنگ مصنوعی نما داخل ساختمانی مناسب به دوام، زیبایی، مقرون به صرفه بودن و شرایط محیطی آن بستگی دارد اما یک سنگ ساختمانی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دیوارها، کف ها، نماها، پله ها و کاربری های زینتی مانند معماری منظر. نوع و محل سنگ ساختمانی تعیین می کند که کدام سنگ مورد نیاز است.

به طور کلی سنگ خوب سنگی است که دارای مواد معدنی مضر مانند آرسنیکیت و گالن نباشد. آهن بالا در سنگ نیز با هوا واکنش داده و اکسید آهن تشکیل می دهد که سطح سنگ را فرسایش می دهد.

سنگین باشد منافذ کوچکی دارد. جمع و جور و بادوام است. ضد حریق با قدرت جذب آب کم و همگن. سنگ های مورد استفاده در پله های ساختمانی از بهترین سنگ های ایران هستند.

سنگ

راه پله اهمیت زیادی برای ساختمان دارد، زیرا محل رفت و آمد ساکنان و مهمانان آنها است. این موضوع در ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند اهمیت بیشتری دارد.

علاوه بر زیبایی، ایمنی و سلامت نیز از عوامل موثر در انتخاب سنگ راه پله هستند. عوامل دیگر عبارتند از مقاومت سنگ در برابر آب و اثرات محیطی. با در نظر گرفتن همه این موارد، انواع سنگ های به کار رفته در راه پله شامل گرانیت، مارمیت، کوارتزیت و مرمر می باشد.

سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان از بهترین سنگ های ایران هستند.سنگ های مناسب برای نمای ساختمان متراکم و سنگین هستند.

همچنین سنگ مناسب باید زیبا و همچنین دوام بالایی داشته باشد (به دلیل قرار گرفتن در معرض عناصر طبیعی مانند باد، باران و گرما) زیرا ظاهر ساختمان به آن بستگی دارد.

به دلیل این شرایط، سنگ های آذرین، دگرگونی و رسوبی بیشترین کاربرد را در صنعت سنگ دارند. سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان عبارتند از گرانیت، کوراتیت، مرمر، تراورتن و مارمیت.

دو مورد آخر به دلیل تنوع رنگ و طرح کاربردی هستند. از دیگر سنگ های مورد استفاده در نما می توان به کریستال، سنگ آهک، ماسه سنگ، دیوریت و گابرو اشاره کرد.