زیتون سیاه اسپانیایی در بازار رشت موجب جذب گردشگران در رشت شد

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه اسپانیایی ممکن است فواید مهمی برای سلامتی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مطالعات نشان داده اند که زیتون ممکن است در برابر پوکی استخوان، که در آن استخوان ها شکننده یا ضعیف می شوند، محافظت کند.

زیتون همچنین سرشار از ویتامین E است که می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

علاوه بر این، زیتون ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف روغن زیتون، به ویژه نوع فوق بکر، ممکن است خطر بیماری قلبی و مرگ و میر را در افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری قرار دارند، کاهش دهد.

زیتون حاوی ترکیب اولئوکانتال است که مطالعات نشان داده است می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. مطالعات دیگر ارتباط بین مصرف روغن زیتون و کاهش خطر ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان سینه را نشان داده اند.

زیتون

خطر کمتر و درمان بیماری های شناختی. اولئوکانتال موجود در زیتون و روغن زیتون با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مرتبط با مغز مرتبط است.

این ترکیب همچنین باعث افزایش فعالیت داروی دونپزیل می شود که برای درمان زوال عقل استفاده می شود. زیتون فواید بسیاری برای سلامتی دارد اما همچنان چربی نسبتا بالایی دارد.

زیتون های کنسرو شده اغلب در آب نمک بسته بندی می شوند که باعث می شود آن ها سرشار از سدیم (نمک) باشند. رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند به بیماری های قلبی عروقی (مربوط به قلب) کمک کند. اگر مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید، زیتون تازه انتخاب سالم تری است.

شما می توانید زیتون را به اشکال مختلف در اکثر فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید. می توانید آنها را به صورت کنسرو یا بطری در محلول نمک یا آب پیدا کنید.

ممکن است بتوانید زیتون تازه را در یک خواربار فروشی یا فروشگاه تخصصی مدیترانه ای پیدا کنید. زیتون ها را می توان به طور کامل سرو کرد و اغلب زمانی است که روی تخته غذاخوری یا بشقاب پنیر ظاهر می شود.