توت فرنگی مشهد از آلرژی فصلی جلوگیری می کند

کشت با نهال های سرد شده، علاوه بر آن گل هایی که رشد می کنند حذف نمی شوند و مانند روش اول روی گیاهان تشکیل می شوند.

توت فرنگی مشهد درختچه ای چند ساله است که با رشد ساقه افقی به نام استولون تکثیر می شود. میوه های توت فرنگی مشهد در طول بلوغ چندین بار تلاوت می کنند. میوه ها در ابتدای ست سبز رنگ، سپس سفید می شوند، سپس تا حدی به رنگ صورتی و سپس قرمز می شوند و به تدریج مساحت قسمت رنگی افزایش می یابد و رنگ آمیزی از آن شروع می شود.

همانطور که برخی کشاورزان دنبال می کنند، عقیم سازی گیاهان توصیه نمی شود، زیرا عقیم سازی منجر به بدتر شدن مشخصات واریته می شود و تلاش هایی برای پوشاندن نهال های سرد شده برای تولید زود هنگام انجام می شود، اما موفقیت آنها تأیید نشده است یا تا کنون به همه انواع تعمیم داده شده است.

توت فرنگی

برای جلوگیری از پوسیدگی میوه بهتر است تراس ها را با پلاستیک بپوشانید تا میوه ها با سطح خاک تماس نداشته باشند.توت فرنگی مشهد به صورت دستی در مجاورت آب کاشته می شود.

باید دقت شود که سیستم ریشه نهال جدا شود. و آن را کاملاً دفن کنید تا فقط جوانه راسی در بالای سطح خاک ظاهر شود، زیرا عدم دفن آن منجر به پوسیدگی گیاهان و کاهش درصد موفقیت نهال می شود.

توصیه می شود برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه و پژمردگی نهال ها را قبل از کاشت در مخلوط ضدعفونی کننده تاپسین و رایزولکس به مدت سه ساعت به میزان 1.5 گرم + 1 گرم در لیتر آب غوطه ور کنید.

همچنین توصیه می شود در زمان کاشت نهال ها در معرض نور خورشید قرار نگیرند. مانند توت فرنگی مشهد (یونانی)، توت فرنگی مشهد (فرانسوی)، توت فرنگی مشهد یا توت فرنگی مشهد (Fragaria x ananassa) یک گونه گیاهی از تیره Rosea است.

به آن میوه چابکی می گویند و این نام را به میوه نیز داده اند. یکی از محصولات میوه غیر سنتی است و می توان گفت یکی از محصولات باغی با محصول زیاد و به صورت منجمد، فرآوری شده یا تازه صادر می شود.