لوله پلی اتیلن 16 بار موجب انفجار در پمپ بنزین شد

بسیاری از این خواص به مرحله نهایی پردازش، یعنی پس از افزودن نهایی و ترکیب رزین بستگی دارد. با این حال، ویژگی متمایز رزین های لوله پلی اتیلن 16 بار عملکرد مکانیکی آنها است که دستیابی به آن نیز چالش برانگیزتر است.

یون، واقعی ترین شبیه سازی عملکرد لوله پلی اتیلن 16 بار هستند آنها در مراحل اولیه توسعه مواد و برای غربالگری اولیه بسیاری از رزین های لوله بالقوه بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند.

بنابراین، به عنوان اولین گام توسعه مواد، این ویژگی ها ارزش بررسی دارد. این معمولاً شامل آزمایش‌هایی روی لوله‌های تولید شده برای اندازه‌گیری ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر انتشار سریع ترک از طریق آزمایش S4 یا مقاومت در برابر رشد کند ترک (SCG) از طریق آزمایش لوله شکافی است.

لوله

برای آزمایش ترکیبات، از نظر توسعه مواد، آزمایش‌های دیگری در استانداردهایی مانند آزمون مدول سخت شدن کرنش، آزمایش خزش کامل بریدگی  و آزمایش میله گرد ترک خورده (CRB) [13] پیشنهاد می‌شود.

آزمایش‌های قبلی یک ترکیب موفقیت‌آمیز rPE از دسته‌های محصولات مختلف با درجه PE100 بکر در ترکیبات را با انجام چندین پارامتر عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت نشان می‌دهد.

خوان و همکاران دریافتند که اختلاط rPE با یک ماده لوله بکر می تواند برخی از ویژگی های عملکرد کوتاه مدت مانند تنش تسلیم، مدول خمشی یا مقاومت انتشار سریع ترک را که از طریق انرژی ضربه ای تنش صفحه اندازه گیری می شود در مقایسه با لوله بکر بهبود بخشد.

مواد با این حال، در یافته های آنها، مقاومت SCG به طور پیوسته با محتوای بازیافت بالاتر برای هر دسته بازیافت استفاده شده کاهش می یابد.

بنابراین، مقاومت SCG نشانگر مهمی است برای اینکه چه مقدار از rPE خاص را می توان با یک درجه لوله بکر ترکیب کرد، قبل از اینکه ترکیب به دست آمده به الزامات عملکردی پاسخ ندهد.